2011年4月19日火曜日

小学生みたいです。 Like a schoolgirl


4月ですね…コト始め…
The April… the beginning of anything

事情(って仕事で必要なんです。これでも!)があり、
「フランス語」を習い始めました。
でも、実はフランス語よりやっぱり英語!って思っているんで
英語も習い始め… 週2日は語学系、月1回パン教室

先週はそれが全部でしたので、週3回の習い事。

充実はしていて楽しいのですが、
こんなのって、小学生以来?の忙しさでした。

ちなみにフラ語の先生はMonsieur(ムッシュー)を「無臭」って発音ねぇ~って、私たちの年代でしたら、中学生の頃「What time is it now」を、
「ほった芋 いじくるな~」って発音してねぇ!って感じで笑えましたが~

アリ?なんでしょうか?
(めっちゃ、いい先生なんですけど!)

I start studying French for my job! I'm not joking anyway.
but English studies is important for me .so I decide to take English lesson as well.so, now I go to take language lesson twice a week and bread lesson once a month.

I went to 3 lessons last week!It was busy week like a schoolgirl!
but I enjoy my productive life !!

 
パン教室ではケーキレッスンだったので、
作ったのは 初級なロールパン→翌日の朝食用にと…先生の心遣い。

Bread lesson was 1 times break. this time was cake lesson. We baked cake and made bread roll for break fast.[Bread roll is for beginner.so now we hardly bake it for lesson.]


ところで、家庭の味「ホットドック」って??どうなんでしょう??
私は、ヨシ子(母)から引き継いだ、たまねぎとピーマン、ソーセージを炒めて
メインはケチャップ味で!って感じなのですが…
なんだか、家庭で違いがありそうですねっ。ちょっと興味アリ!

I'm interest in 「home made hot dog」.because I think there is a big difference between each family. I've taken over my mother's hot dog recipe.It just fried onions, green peppers and sausages.
Basically it's ketchup taste. so,simple! but It's good!

0 件のコメント: